Blogg gratis Logga in
Info
Min bild!
Om: Jag heter Jörgen Stafrin, är 42 år och bor i Sundsvall. Jag har i 20 år skrivit krönikor i radion och på webben och har sen 2006 denna blogg. Mellan 2006-2013 så var den mer fokuserad på politik och samhällskritik. Sen gjorde jag små tankeutflykter och betraktelser om vad som hände i Sverige, saker jag såg och hur vi fungerade som folk. Sen 2017 ligger denna blogg dock på is av tidsbrist. Kanske kommer jag tillbaka till den någon gång, men den kommer inte uppdateras på ett bra tag. Men gå gärna tillbaka och läs gamla artiklar om vad som hände mellan 2006-2017, och kommentera gärna, för jag svarar ändå!
Kategorier
Länkar

« Märkliga frågor kring Bäckströms medicin... | Svensktoppen nästa - ingen bedrift »

En PR-kampanj utan måtta
Stafrin | 25 Februari, 2014 17:50
I vår serie inte så smarta PR-kampanjer, så stod en representant för ett bageri och sålde 2-pack semlor på Hemköp idag och bjöd frikostigt alla kunde på en hel semla var. Var det någon mer än jag som kände efter jag ätit min semla att jag inte var så sugen på mer semlor för denna dag? Inte kändes det som att man var så intresserad av att köpa en låda med hela två stycken, som gärna ska ätas snarast. Om man ska sälja en matvara, ge bort inte hela produkten utan en BIT av den. Man behöver ju inte mätta hela fikalusten det första man gör.

/JS14

Intressant?

 #
Add Comment

Ämne

Text

Ditt namn

Din e-mailadress (om du har)

Din hemsida (om du har)

 authimage