Blogg gratis Logga in
Info
Min bild!
Om: Jag heter Jörgen Stafrin, är 42 år och bor i Sundsvall. Jag har i 20 år skrivit krönikor i radion och på webben och har sen 2006 denna blogg. Mellan 2006-2013 så var den mer fokuserad på politik och samhällskritik. Sen gjorde jag små tankeutflykter och betraktelser om vad som hände i Sverige, saker jag såg och hur vi fungerade som folk. Sen 2017 ligger denna blogg dock på is av tidsbrist. Kanske kommer jag tillbaka till den någon gång, men den kommer inte uppdateras på ett bra tag. Men gå gärna tillbaka och läs gamla artiklar om vad som hände mellan 2006-2017, och kommentera gärna, för jag svarar ändå!
Kategorier
Länkar

« Otacksamt huvudjobb med boll har gett resultat | Internetkartor - din kontaktannons på webben! »

Kassaproblem på Lidl
Stafrin | 30 Oktober, 2016 17:45
Lidl är ett under av logik när det gäller kassahanteringen. Plötsligt när man går och handlar så hör man i högtalarna:
"Kära kunder. Vi öppnar nu kassa ett! Var vänlig óch lägg era varor på bandet!"
Sen hinner det gå mellan 3-5 minuter innan det plingar på nytt i högtalarna:
"Personal till kassa ett!"
Det låter lite som "Ooops, vi glömde något. Det kanske ska vara någon person där som tar emot kunderna också".

Frågan är: Är det någon idé att stå och lägga upp alla varor på ett band vid en kassa där det ändå inte finns någon kassörska? Eller att i överhuvudtaget öppna kassan innan någon kassapersonal har anlänt?

/JS16

Intressant?
 #
Add Comment

Ämne

Text

Ditt namn

Din e-mailadress (om du har)

Din hemsida (om du har)

 authimage